Webshop használata

Általános szerződési Feltételek (ÁSZF) 

Jelnyelvi változat

1. Bevezetés

Kérjük, amennyiben Vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, rendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

1.1. Üzemeltetői adatok

A Hallatlan Webáruházat a Hallatlan Alapítvány fejleszti és üzemelteti.

• Név: Hallatlan Alapítvány
• Székhelye: 1085 Budapest, József krt. 30-32.
• Szavatosság és panaszkezelés helye: 1085 Budapest, Rigó u. 6-8.
• Nyilvántartási szám: 9528
• A nyilvántartást bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék

• Adószám: 18187128-1-42
• Bankszámlaszám: 11793007-20105530 (OTP Bank Nyrt)
• Ügyfélszolgálati telefonszám és Faxszám: +36 1 782-29-53 (garancia és panasz esetén is)
• Mobilszám: +36-30/208-2007
• Elektronikus ügyfélszolgálat: [email protected] (garancia és panasz esetén is)

1.2. Általános adatok

A Hallatlan Webáruház által forgalmazott termékek köre: segéd, és tananyagok, DVD-k a jelnyelvi oktatáshoz, tanuláshoz
A szerződés nyelve: magyar
A szállítás várható teljesítése: a beérkezett rendeléseket Alapítványunk 2-5 munkanapon belül tudja teljesíteni.
Nyitva tartás: hétfő-péntek 10.00-16.00. Szombat, vasárnap és ünnepnapokon zárva.

2. A megrendelés módja

A Hallatlan Webáruházban regisztráció nélkül is vásárolhat, ami nagyon gyorssá teszi a vásárlást. A vásárláshoz csak a legszükségesebb adatokat kérjük el Öntől, amelyek megadására a Regisztrációs vagy a Kosár oldalon van lehetőség.
Megrendelését az alábbi módon adhatja le:
On-line: weboldalunkon, a www.hallatlan.hu/webshop/ címen. Ön kiválasztja a terméket, kosárba teszi, kitölti a vásárláshoz szükséges szállítási és fizetési információkat, majd elküldi a megrendelést.
A megrendelés nem minősül írásba fogalt szerződésnek, kinyomtatásra, iktatásra nem kerül.

3. A kosár használata

A kiválasztott termékeket a vásárláshoz a kosárba kell tenni. Ez nem jelent vásárlási kötelezettséget, vagy rendelésének automatikus rögzítését, továbbítását. A kosárba helyezett termékek törölhetők, vagy későbbi időpontban kezelhetők. Amint megtalálta a megfelelő terméket, a „Kosárba teszem” gombra kattintással teheti azt virtuális bevásárlókosarába. A kiválasztott terméket egyenként vagy a mennyiség megadásával teheti a kosárba. Ha módosította a megrendelt termék darabszámát, a „módosítások mentése” gombbal tudja elmenteni. A lista végén a kosárba rakott termékek részösszege, és végösszege látható, továbbá a fizetési mód és szállítási díj.

4. Megrendelés/Vásárlás

A kosarában lévő termék(ek) megvásárlásához a „tovább a fizetéshez” gombra kattintva a Pénztárban tudja megadni az adatait és a számlázási címet. Ha a számlázási címtől eltérő a szállítási cím, a négyzet kipipálásával megjelenik a szállítási cím adatainak bevitele menüpont. Ha személyesen szeretné átvenni a terméke(ke)t, a „személyes átvétel”-t jelölje meg. Minden egyéb esetben automatikusan látható a postai kiszállítás díja.

A megrendelése során a rendszer csak akkor fogja tovább engedni, ha egyetért az Általános Szerződési Feltételekkel (ÁSZF).

Amennyiben rendelését véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát talál, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményezze a rendelés törlését vagy módosítását. A hibás rendelés törlését vagy módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti.

Webáruházunkban alkalmazott árak bruttó fogyasztói árak. Az ár egy darab termékre vonatkozik, és nem tartalmazza a szállítás díját. A szállítás díja a megrendelés során folyamatosan látható a megrendelt termék(ek) súlyának függvényében.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10:00 – 16:00 óra között történik. Amennyiben a Vásárló rendelése a megjelölt időn túl érkezik, akkor azt a következő munkanapon dolgozzuk föl.
Webáruházunk a beérkezett megrendeléseket elektronikus úton visszaigazolja Önnek. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, akkor a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól.

Fenntartjuk a jogot a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Erre kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Alapítványunk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, a postai kiszállítás, vagy rajtunk kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
A termékképek, leírások kizárólag tájékoztató jellegűek, a termék szélesebb körű megismerésére szolgálnak. Az esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk!

5. Fizetés
A vásárlás összegének kiegyenlítése az alábbi módok egyikével lehetséges. Mindegyik fizetési mód teljesen biztonságos.

• Banki átutalás (előre utalás): csak az áru átvétele előtt lehetséges, ebben az esetben a megrendelés elküldése után automatikusan egy visszaigazolást küldünk Önnek e-mailben, amely alapján át tudja utalni az összeget, vagy személyesen bármelyik OTP-s bankfiókban is befizetheti a megrendelés számára hivatkozva. Amint megérkezik az összeg bankszámlánkra, rendelését azonnal teljesítjük. Fontos: átutalásnál a megjegyzés rovatba írja be megrendelése számát!
Hallatlan Alapítvány, bankszámlaszám: 11793007-20105530

• Készpénzes fizetés: az áru átvételekor készpénzben, személyesen fizet a 1085 Budapest, Rigó u. 6-8. 1/5 alatti címen. A megadott címen fizikai bolt nem található, csupán a megrendelt termék(ek) átvételére szolgál előre egyeztetett időpontban. Munkatársunk telefonon (SMS-ben) keresni fogja Önt!

• Bankkártyás fizetés: webáruházunk oldalán történik, technikai hátterét a Barion biztosítja.

6. Szállítás és kézbesítés

Webáruházunkban megrendelt termékeket a Magyar Posta szállítja ki munkaidőben 8-16 óra között. Lehetőség szerint olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni csomagját! Webáruházunkban vásárolt termékeket Magyarországra és külföldre egyaránt elszállítjuk.

– Ajánlott elsőbbségi levélként postázunk minden kisebb méretű terméket 50g – 290g súlyig, bélelt (buborékos) borítékban. A szállítási idő maximum 1-2 munkanap, ez  általában egy nap alatt teljesül!

– Standard postai csomagként küldünk minden más súlyú, és méretű,  esetlegesen sérülékenyebb terméket 20kg súlyig a gondosabb csomagolás érdekében. A szállítási idő maximum 1-3 munkanap, ez általában 2 nap alatt teljesül! Az adott szállítási költség 50.000 Ft értékig tartalmaz biztosítást!

A posta által nem megfelelő csomagkezelésért, annak okán  keletkező kárért felelősséget nem vállalunk, ezen esetekben a Magyar Posta köteles az okozott kárt az alábbiak szerint megtéríteni (lásd: www.posta.hu).

Amennyiben a Vásárló nem veszi át a csomagot, a kézbesítő egy értesítést hagy Önnél, mellyel az ott megjelölt postahivatalban tudja átvenni a rendelt terméket.

6.1. Szállítási határidő
Az általános szállítási határidő a megrendeléstől számítva 2-5 munkanap. Amennyiben a kívánt termék beszerzése meghaladja a 7 munkanapot, telefonon vagy e-mailben tájékoztatjuk Önt. Szükség esetén megrendelését módosíthatjuk, törölhetjük.

6.2. Szállítási díj

A webáruházban vásárolt termék(ek) csomagolás és postaköltsége a megrendelés során automatikusan látható a kért termék súlyától függően.

25.000 Ft-ot elérő rendelésnél szállítási díjat nem számítunk fel (ingyenes a kiszállítás)!

FONTOS! Külföldi szállítás esetén, kérjük, még a megrendelést megelőzően mindenképpen vegye fel velünk a kapcsolatot, mert a különböző országokba eltérő szállítási díjak mellett tudjuk eljuttatni a megrendelendő terméket.

7. Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek (sérült, hiányos). Ez esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, és intézkedünk a termék azonnali cseréjéről, illetve pótlásáról.

8. Elállás

Az elállás feltételeit a távollévők között kötött szerződésről szóló 45/2014. (II. 26.) számú Kormányrendelet szabályozza. A rendelet szerint az elállási jog a termék kézhezvételének napjától él! A Vásárló az áru átvételét követő 14 napon belül elállhat a vásárlástól. A Vásárló elállási jogát attól a naptól gyakorolhatja, amikor a terméket átvette. Amennyiben a Vásárló a 14. napon jelzi elállási szándékát, elállása akkor is érvényes. Az elállási jog indoklás nélkül gyakorolható! Elállás esetén a kifogásolt termék(ek) vételárát. Alapítványunk legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríti. A szállítási díjat nem áll módunkban visszatéríteni.

A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § a) bekezdés szerint a gazdasági társaság (kft., bt.), egyéni vállalkozó, civil szervezet, egyházi jogi személy vagy egyéb szervezet, gazdálkodó csoport nevére kiállított számla esetében a Vásárló nem állhat el a vásárlástól, mivel a vonatkozó törvény szerint nem minősül fogyasztónak.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levélként) az alábbi elérhetőségre:
Hallatlan Alapítvány, 1085 Budapest, József krt. 30-32. Email: [email protected]latlan.hu. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is. A postai úton küldött értesítőt kérjük, hogy ajánlott küldeményként adja fel, mert a postára adás keltezése csak így igazolható. Ilyen esetben Alapítványunk a postára adás időpontját veszi figyelembe. Az elállási nyilatkozatot elegendő 14 napon belül elküldeni.

A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
A Vásárló a megrendelt terméke(ke)t személyes, postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza postacímünkre. Ilyenkor a Vásárlót kizárólag a termék visszaküldésével kapcsolatosan felmerült költségek terhelik. Az utánvéttel küldött csomagokat Alapítványunknak nem áll módjában átvenni. A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A visszafizetés a Vásárló beleegyezése esetén banki átutalással történik. Amennyiben erre nem kapunk felhatalmazást, akkor a visszafizetés a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal azonos módon történik. A fizetési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméke(ke)t, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Az elállási jog nem gyakorolható az e rendelet 29. § 1. bekezdése alapján a következő termékek esetén:
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
• ha nincs meg a termék összes tartozéka
• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak

9. Adatkezelés

A megrendeléskor megadott adatokat a Hallatlan Webáruház kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozó működik közre, pl. futárszolgálat. A szállítást végző partner cégek a cégünktől kapott adatokat semmilyen formában nem jogosultak harmadik fél részére továbbadni. Az adatokat kizárólag a csomag célba juttatására, sikertelen átvétel esetén a címzett értesítésére használják.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerül(het)nek rögzítésre statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama stb). Ezen adatokat Alapítványunk kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.

Kijelentjük, hogy a Hallatlan Webáruházat működtető Hallatlan Alapítvány (1085 Budapest, József krt. 30-32), adószám: 18187128-1-42) birtokolja az oldalakon látható információkat. A www.hallatlan.hu oldalainak tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos a webáruház oldalairól származó információk, cikkek engedély nélküli árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése! A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük. Abban az esetben, ha valaki a Hallatlan Webáruház oldalait, vagy bármelyik oldalának bármely részét saját webhelyén keretes alkalmazásként (iFrame) – mintegy saját oldalainak részeként – akarja futtatni, akkor ki kell kérnie írásbeli engedélyünket. Minden olyan ránk mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellépünk, amely árt a www.hallatlan.hu hírnevének és érdekeinek.

Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Ide vonatkozó törvényi hivatkozás: 2011. évi CXII. törvény Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.

Adatkezelési nyilvántartási számunk: NAIH-96537/2016.

10. Panaszkezelés

Amennyiben a rendelése kapcsán valamilyen gondot észlel, akkor haladéktalanul vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot. A csomag átvételekor tapasztalt probléma esetén hívja irodánkat. Már átvett csomagok esetében kérjük, hogy e-mailben jelezze Alapítványunk felé az alábbiakat: megrendelő neve, rendelési szám, panasz típusa és leírása.

Leggyakrabban előforduló esetek kezelése:
Kimaradtak termékek a csomagból: Írja le, hogy mi nem volt a csomagban! Kivizsgáljuk az esetet, és valós bejelentés esetén térítésmentesen kiküldjük a hiányzó terméket.

Sérült terméket kapott: Készítsen fotót a termékről! Amennyiben a sérülés miatt a termék nem használható, akkor kicseréljük a terméket, és térítésmentesen újra kiszállítjuk.

11. Egyéb rendelkezések

A Hallatlan Webshop és vásárló között esetlegesen felmerülő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. A jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Fővárosi Bíróság/Törvényszék illetékességét.

Kelt: Budapest, 2017. január 1.